Att gå på studiebesök på andra hårsalonger är fantastiskt givande. Med hjälp av appen Yelp så hittade salonger som vi tyckte var värda att besöka.

Idag tog vi en heldag till att bara strosa runt och besöka ännu fler hårsalonger. Idag kollade vi efter hur salonger profilerar sig och har för koncept. Vad som är deras nisch. Två salonger som vi besökte var extra värda att nämna då stil och nisch var unik! Vi känner att vi vet vad vår grej är men vill framhäva den ännu mer! Vi vill hitta saker som på ett bra sätt kan få oss att synas mer och nå ut ännu längre. När man kommer till ett helt annat land ser man verkligen dom stora skillnaderna och att man kan lära från varandra. Dom har varit väldigt glada när vi tittat in och undrat väldigt mycket om vår salong.

Three Salon

Supermysigt och inrett med en naturkänsla. Det var ett trevligt välkomnande när man kom in och dom tyckte det var så kul att få besök från Sverige. Det var en ganska liten salong, men dom som jobbade där hade jobbat ihop väldigt länge och känner varandra. Det gav en familjär känsla! Lite som oss på Lyx 🙂 Det var full rulle på salongen och vi var superglada att dom gav oss några minuter i sina upptagna schema!

Daniel Alfonso Men’s Salon

Av alla hårsalonger vi besökt hittills så var denna helt klart en av dom mest genomtänkta med ett helt eget koncept. Här har man verkligen helt gjort sin grej. Stället och inredningen talar för sig och många gånger behöver man inte så mycket mer. Vi frågade dom bland annat om det faktiskt bara är killar som besöker dom, och det var det inte. Dom hade en hel del kvinnliga kunder. Daniel gör en del Youtube-klipp också och där inriktar han sig på Men’s hairstyle. Det är alltid är kul att se hur profiler jobbar i vardagen.

Pin It on Pinterest