Ny vecka med nya utmaningar och kanske lite inspiration till en starkare rygg?

Vi var på Teambuilding med Betty på B-room igår för att få lite inspiration och information om hur vi som frisörer kan påverka och aktivt jobba med att ha en hållbar livsstil så att vi kan hålla i längden. Det är väldigt viktigt att vi tänker på våra dagliga beteende och mönster för att kunna se till att hålla både humör och kropp uppe när vi står hela dagarna.

Betty hjälpte oss att prata om bl.a mat, sömn och träning – och framförallt hur allt hänger ihop! Det ena kommer ta ut det andra om man inte tänker på att alla bitar ska jobba ihop.

Ryggövningar ger en starkare kropp

Något som jag verkligen fick med mig och fick en liten extra aha-känsla var när vi började prata om våra ryggar och hur vi står. Hur enkelt det är (oavsett om man är stark eller svag i ryggen) att slarva med hållning och att man enkelt faller in i gamla mönster. Jag kan själv känna igen mig i hur man under dagen börjar kompensera för att man börjar bli trött i ryggen och då tappar man hållningen helt.

Vi pratade lite kring övningar vi kan göra på jobbet för att stretcha men också för att börja bygga upp ryggen. Dagen till lära körde jag också rygg/lats på gymmet för att verkligen kickstarta veckan. Nedan har ni en video på en utav mina nya favoritövningar!

Annars körde jag detta upplägget på gymmet:

Chins med 2,5kg viktbälte 1 rep x 4 set
Latsdrag 50kg 5×4
Rodd 45kg 6×4
Stående rodd 40kg 8×4

Intervaller 10min
Speed 13 30sec, vila 30sec

Idag var en sån dag som många skulle säga vara en tuff dag att ta sig till gymmet. Vi har haft fullt upp hela helgen med bröllop och då har inte tiden funnits till att träna. Därför är det väldigt lätt att man nästan vill strunta i det idag också. Det viktiga är att ta sig dit! Det blev ett jättebra pass till slut!

 

 

Pin It on Pinterest