Ett bra träningspass är inte helt enkelt. Jag brukar försöka variera mina träningspass och testa mycket nya saker. Även det som ibland är lite ”läskigt”.

Ca 5 träningspass i veckan brukar jag försöka hinna med. Det är något jag prioriterar och jag tycker är väldigt roligt. Det viktiga är att verkligen känna efter vad som passar en bäst och göra det bästa av situationen. Alla veckor är olika, och det är okej! När man lyssnar på kroppen, det är då den svarar på bästa sätt.

Jag har haft det så lyxigt att när jag började träna så kunde jag gå med Adam och på något sätt känna mig ”trygg” på gymmet. Inte bara trygghet på det sättet att man har någon som är med en som stöd, utan också någon som kan lära mig grunderna i träningen. Första tiden gjorde jag precis samma övningar och pass som Adam och då lärde jag mig att det handlar om mer än bara träna ben och rumpa. Styrka och träning är hela kroppen även dom övningar som är ”läskiga”, ”tråkiga” och som man inte tror ger något.

Upplägg och kost

Beroende på vad det är jag vill få ut av träningen så lägger jag upp den nu lite olika periodvis. Träning och kost hör som alla vet ihop, och nu ska vi inte prata om kost alls. Men om jag ska säga något om hur jag fungerar kring träning så har jag märkt att jag måste äta för att orka. Jag har ett aktivt jobb och därför måste jag även se till att få energi för de. Det är ett pussel och alla måste lista ut sitt eget.

Just nu är jag inne i en period där jag försöker ”förbränna”. Det ska inte blandas ihop med viktnedgång, för de är inte det som är målet. Jag vill försöka gå ner lite i fettprocent för att se lite hur det känns och hur jag trivs i det. Det senaste året har jag knappt kört cardio, så nu har jag satt igång med det. Det är lite av ett personlig test och det känns roligt!

Videon tog jag i helgen när jag var på gymmet! Nästa mål är att göra två chins på rad! 😀


Pin It on Pinterest