Nu är mitt träningsupplägg klart från Betty! Idag kommer jag även skicka in min matdagbok till henne för att få det utvärderat. Det ska bli spännande och se hur jag ligger till i matintaget.

Mitt träningsupplägg nu är att träna 4 pass i veckan (vilket är ett pass mindre än vad jag brukar göra i veckan!). Det känns klart lite konstigt, men också skönt av den anledningen att då har jag en kväll extra i veckan som jag helt enkelt kan hitta på något annat. Kanske skriva fler blogginlägg? Det är förresten jättekul att så många följer min lilla dagbok!  😃

Halv åtta hos mig med hälsotema

Vi på jobbet har ”halv åtta hos mig” där vi turas om att bjuda hem varandra på middag och ha en trevlig kväll. Förra veckan har vi hos Cornelia och det bjöds på fantastisk mat och Rosa Hattfest. Denna veckan är det min tur och jag har då valt att ha hälsotema. Passande nog kickstartade vi veckan med lite inspiration hos Betty och sedan kom inbjudningarna till var och en. Vi tar detta på största möjliga allvar och kör med poängsystem och allt, haha.  😂

Imorgon går middagen av stapeln här hemma hos mig! Fram tills imorgon har jag dessutom utmanat alla på jobbet i en stegräknartävling. Jag har gjort upp lite olika mål som man kan komma upp till och priser därefter. Jag tänkte att jag publicerar ett inlägg om detta på fredag så att ni kan se alla rätter och få reda på vem som vann tävlingen!

Givetvis har stegräknar-tävlingen en lite djupare innebörd. Det har ökat medvetenheten kring motion och mat. Det bästa med allt som har med kost och träningen och göra är just att dom två går hand i hand. Man kan äta VAD SOM HELST om man bara ser till att vara mer eller mindre aktiv. Att bara börja gå mer i vardagen kommer hjälpa dig att må bättre kroppsligt men också att man har utrymme till att äta mer. Visst är det bra?!

Vad har du för tankar kring träning och kost? Tycker du att det är två grejer som går hand i hand? Kommentera gärna 🙂

Pin It on Pinterest