Min träningsutveckling har senaste månaden gått galet snabbt. Det boostar mig bara mer till att utveckla detta intresset jag nu har för träning.

Vad är egentligen möjligt?

Med min träningsutveckling senaste månaden säger mycket. Hade jag svarat för några månader sedan så hade jag förmodligen sagt ”mycket”. Idag vågar jag påstå att det är ”mer än mycket”. Jag är en tjej, 162cm lång och väger i dagsläget 62kg. Jag är alltså en ganska liten tjej, både till längd och vikt. Mitt mål någonstans bak i huvudet har hela tiden varit att jag ska orka lika mycket som jag väger i basövningarna (marklyft, bänkpress och benböj). Det har jag tyckt enligt min egen måttstock är galet bra – vilket det också är! Men att se dom siffrorna sakta men säkert höjas, klart självförtroendet hänger med!

Varför skapar man då ursäkter?

Om jag bara utgår från mig själv tror jag att det grundar sig i just självförtroendet, eller snarare bristen på det. Det är enkelt att skylla på något – sjukdom, skada, gener, intresse, att man har ”andra” mål med sin träning. Det är enkelt att säga att man inte kan köra knäböj eftersom man har en knäskada som man aldrig kollat upp, eller inte vill orka lyfta tyngre för att man inte vill bli biffig. Precis som med mycket annat skapar vi ursäkter för oss själva för att det då är lättare att skita i det.

Du kommer aldrig kunna bli grym på ditt jobb om du inte jobbar hårt för det, Du kommer aldrig kunna bli stark på gymmet om du inte kämpar för det. Du kommer aldrig komma framåt i livet om du hela tiden skapar ursäkter för dig själv. Så är det bara.

Min egen filosofi är att hela tiden försöka se saker positivt. Kanske klarar man det idag eller kanske inte. Men det skadar verkligen inte att försöka. Eller hur?! 😀

Här kan du läsa mer om mitt nya träningsprogram.

Detta är från bröstpasset förra veckan! Då skulle jag köra 5 rep av varje. Bänkpress 50 kg!

 

Pin It on Pinterest