Hej allihopa! Idag är det sista dagen i New York. Ikväll tar vi flyger tillbaka till Sverige! Det ska bli så skönt att komma tillbaka till lilla Växjö. Det är klart att det är roligt att vara iväg och resa, men det är alltid lika härligt att komma hem. Då uppskattar man verkligen Sverige.

Sista dagarna i N.Y

TAO och The Box

Sista dagarna här i New York har varit så roliga! Vi hade avslutning på kursen och jag tog tillfället i akt att utveckla mina klippningar. Sista kvällen med Headbrands (företaget vi åkte med) så var vi på en sjukt häftig restaurang som heter TAO. Dom har även nattklubb. Stället är lite Izakaya-stuk så det var helt klart uppskattat! Vi hade middag där och de bjöds på plockmat och skumpa. På vägen dit fick vi åka riktigt fint, nämligen limo! 😉 Därefter gick vi ut på ett ställe som heter The BOX. En tjej som vi känner som bor här fixade in oss. Stället är väldigt speciellt och det är skallade uppträdande på scen. För min del var det inte riktigt vad jag tycker är bra, men alla andra tyckte det var väldigt kul. Om man kan ska man absolut uppleva det.

Shopping, Rooftop och Up & Down

De sista två dagarna har vi haft helt lediga. Vi såg till att förlänga resan lite så att vi kunde turista och shoppa lite. Hela dagarna har gått åt att bara strosa runt i stan och se till att besöka en massa coola affärer och stadsdelar. En av kvällarna såg vi också till att besöka en cool rooftopbar och sedan gå ut på ett ställe som heter Up & Down. Båda dom ställena var mycket mer i min smak. Jag blir så förvånad över att alla ställen spelar så bra musik! Vi skulle även denna kvällen dra vidare till 1Oak, men när klockan blev halv 4 på morgonen slängde jag in handduken. 😂 Så mycket som jag varit ute denna veckan har jag inte varit på ett år. Så det räcker för detta året nu. Man får ju passa på när man är i N.Y

Så nu sitter jag på hotellet och jobbar lite innan vi ska röra oss mot flygplatsen. Det ska bli väldigt skönt att komma hem igen, inte minst till sin andra hälft. Hur roligt det än är att vara iväg får man alltid hemlängtan. Jag antar att det är en bra grej 😊